Pages

07 June 2013

Maafkan mereka dan Berpalinglah dari orang orang yang bodoh

Assalamualaikum...

Dalam hidup ni,kita akan jumpa ramai manusia .ada yang baik, ada yang tak berapa nak baik,.so kita kena lah hati hati. aku suka satu ayat dari surah ni.

Firman Allah: “Jadilah engkau pemaaf dan suruhlah orang mengerjakan yang makruf, serta berpalinglah dari orang-orang yang bodoh.” (al-A’raaf: 199)

kalau aku tak suka dengan orang yang dah wat sumthing bad kat aku  kan, biasanya aku akan baca and ingat balik surah ni.and yup dia cam bagi aku kekuatan semula untuk aku jangan kisah lagi sal orang tuh.and lepas tu aku rasa cam lega sikit..ayat ni bagus sebab dia macam ubat untuk bagi aku kuat balik .huuu

ye kadang kadang kita perlu lupakan dan mulakan hidup yang baru ;(

aku harap satu hari nanti aku boleh jadi seorang pemaaf yang tegar.sekarang tengah dalam proses untuk memaafkan orang .aku nak jadi pemaaf walaupun  aku rasa sakit sangat sangat dengan apa orang dah buat pada aku.semoga allah akan tolong aku  untuk sentiasa berlapang dada dan memaafkan orang lain..

insyallah..

No comments:

Post a Comment